Social AR-filter game

Social AR-filter game

In de levens van jongeren spelen sociale media een hoofdrol. Van eindeloos scrollen, swipen en liken tot het versturen van appjes, het tikken van berichten en het opnemen van spraakmemo’s – hun online aanwezigheid is altijd ‘AAN’.
Juist daarom vormen sociale media het kloppend hart van deze campagne. Met een gedurfde zet heeft de provincie een opvallend social AR-filter laten ontwikkelen in de vorm van een verrassende game. Deze game daagt jongeren uit om te ontsnappen aan duistere monsters en gekke wezens door hun fietslicht slim te gebruiken. Op een levendige manier en met een knipoog dringt de boodschap feilloos door: “Doe je fietslicht aan als je in het donker fietst!”.

Speel de game op:

Instagram

Snapchat

Influencers

Om het effect nog verder te versterken, heeft Provincie Utrecht de handen ineengeslagen met diverse Instagram-influencers. Samen hebben zij een samenwerking op touw gezet om extra nadruk te leggen op het belang van de juiste fietsverlichting, en om de boodschap nog dieper te laten doordringen. Daarnaast blijft de campagne voortdurend onder de aandacht met awareness-advertenties, voornamelijk op Instagram en Snapchat. Zo worden jongeren op een interactieve en intrigerende wijze herinnert aan veilig fietsgedrag in het donker.

© 2024 Provincie Utrecht Sitemap Privacy statement Toegankelijkheid
Provincie Utrecht